22. 10. 2016.

Nabuko. 15. 10. 2016. Beogradska opera, Sanja Kerkez i Ivan Tomašev, Impresiju potpisuje David Naum









 Eppur si muove
Noć 15.-16. 10. 2016.
 u satu nakon predstave

U ovoj jesenjoj noći, razmišljam ono što moram. Sutrašnji pisani i TV mediji iz oblasti kulture će izveštavati o izložbama na čijim otvaranjima je bilo trideset umetnikovih prijatelja, propratiće „socrealističke„ književne večeri sa dvadeset znatiželjnika i perspektivom knjige da se proda u istom broju primeraka. Neće biti objavljeno kako se u istoriju BG Opere se upisao veoma dobar “Nabuko”. Ivan Tomašev, kao Zaharija (čekalo se na to dve decenije) dominirao scenom i glasom i stasom. Bravo! Sanja Kerkez je uživala u ulozi Abigaile, jer sa lakoćom pokazuje svoje glasovne i glumačke sposobnoosti. Bravo !!! I steta, TV kamere nisu zabeležile zvuk i svu scensku lepotu čarolije za koju su dobrim delom najzaslužniji bračni par Kerkez-Tomašev. I sve je u ovoj subotnjoj noći pod svodom nacionalne opere bilo super. Ostaće nezabeleženo kako je dirigent Zorica Mitev izvukla iz orkeestra nešto posebno. Njen temperament je pokrenuo sve one koje publika samo čuje. A uvertira je sve ostavila bez daha. Bar je tome prisustvovao novi VD Direktor. Ako je i sam učestvovao, mora mu se čestitati, u pritovnom, ima dobar putokaz kuda može da odevede ceo ansambl.
Kao neko ko je u onoj najnepopularnijoj grupi gledaoca i slušaoca kulturnih dešavanja, primećujem i neke veoma sporedne stvari. Nisam u onoj prvoj grupi, ljudi iz branše (bar kada je muzika u pitanju), pa da mi aplauz i reč diktira surevnjivost i zavist. Nisam ni u onoj drugoj grupi kojima je sve lepo i koji vole spektakl, cirkusku glamuroznost, umišljajući kako će tapšanjem i sami da postanu deo nečeg što je IN. Pipadam onoj trećoj, koja često IMA istančan ukus, pa ono što me pozitivno dotakne veličam, ono što mi se ne sviđa vičem UA! I ponavljam, ponavljam!
Oponenti onoga što pišem, rećiče ovde, gde su oni sa istančanim ukusom?
Pa njih je veoma malo u zemlji koja se zove Srbija, ako ne računamo one koji su pokusali da se priklone prvim dvema grupama. Bez obzira da li je književnost u pitanju, slikarstvo, opera,… tako je.
Da se vratim na temu! ( ovo je bilo samo predug uvod i objašnjenje za ono što želim da kažem)
Tomašev i Kerkez ostadoše bez cveća. Iskreno, mene je bilo sramota. Na stranu aplauzi, ponovno dizanje zavese,… Samo jedan cvet ima neku posebnu priču, kako za umetnika koji ga dobija, tako i za publiku. Često se beogradska publika divi i stranim umetnicima ....bez cveta, dva… Ali to neka bude manir nekim drugim ljudima, ja ću svoju gorak osećaj nedostatka poštovanja prema umetniku da ispravim već sledećom prilikom ljudima koji su mi ulepšali veče i koji će ostati u sećanju.
Impresija, osetila se kabalistička alhemija ljudskih sudbina u strašnom ratu Jedejaca i Asiraca. Među najvećim simobilima,  Zavetnog kovčega i Mojsijevih kamenih ploča sa uklesanim zapovestima, metaforiku, kako skrivenu, tako i onu odgonetljivu su, ponavljam i stasom i glasom doveli do visokih umetničkih visina Kerkezova i Tomašev.
                                                                                 David Naum



O istim temama, ali na malo drugačiji način:
Laura i muzika.