13. 01. 2017.

Novogodišnji Gala Koncert. 13. 01. 2017 Beogradska opera, Narodno pozorište Beograd. Aleksandar Dojković, Ljubica Vraneš, Ljubodrag Begović, Aleksandra Stamenković Garsija, Ivanka Raković Krstonošić, Dragoljub Bajić, Vladimir Andrić, , Dušan Plazinić, Sofija Pižurica, sopran, Aleksandra Angelov, mecosopran, Nevena Pavlović, Dejan Maksimović, Ana Rupčić, sopran, Vladimir Andrić, Miodrag D. Jovanović, Dragana del Monako, Ivan Tomašev, bas, Zorica Mitev Vojnović, Đorđe Stanković, Stefan Zekić, Dijana Cvetković.Narodno pozorište.














U "Novogodišnjoj noći"
U satima nakon koncerta.


Bio je to Novogodišnji Gala Koncert.

Fama je nastupila još one noći kada je u pola predstave VD otišao da veća i deli ulaznice. Ne pitajte se kako  sve čujem i sve vidim i sve znam.
Dok se čekao naš domaći Gala, bio sam ubeđen kako će sve da ispadne Gili-Gili, ali prevario sam se. (priznajem)
Nije to bio ni nastup Beogradskih devojčica i dečaka, ali ni publika nije bila Novogodišnja - Bečka.
Nakon uvertire, koncert je otvorio, meni sve omiljeniji Aleksandar Dojković
Nosio se dobro sa „Torna a Surriento“, ali pošto se  dirigent Đorđe Stanković razmahao, a orkestar opustio, zadnje:
„Torna a Surriento:
famme campá!...
se nije čulo!!!
Ali, Bože moj, za Novu godinu, pa makar i ovu nepriznatu, Srpsku, sve se oprašta.
Dojković sigurno nije svestan koji je značaj onog ko otvori Gala Koncert. O tome kasnije, poslastice se ostavljaju za kraj.
Smenjivale su se  Ljubica Vraneš, Aleksandra Stamenković Garsija, Ivanka Rakočević Krstonošić, Sofija Pižurica. I sve su pokazale šta mogu, neke čak i više od toga, iako je pevanje arija van operske predstave  zahtevnije za izvođača, a publika je koncentrisanija. Nedvosmisleno su se unele u role i glumom doprinele opštem utisku.
Treba da se pohvali nošenje kostima Orlovskog kod Ljubice Vraneš. Pravi potez i dodatna inspiracija za nju da predstavi tu lepu ariju iz „Slepog Miša“.
U drugom delu imali smo Aleksandru Angelov, Nevenu Pavlović, Anu Rupčić i Draganu Del Monako. Naravno da se očekivalo od Dragane da druge zaseni, ali...
Na ovoj sceni,  Gospođa Del Monako može još dugo da živi samo zbog šarma, izgleda, manira,...  bivše harizme. Pevanjem sve manje odskače od onoga što se zove BOS (Beogradska Operska Scena)
Uigran duo Dragoljub Bajić i Vladimir Andrić su za sastav večerašnje publike bili dovoljno dobri da pevaju na bis. I bili su veoma dobri.
Naravno, na kraju je bio Ivan Tomašev sa arijom Don Bazilija iz "Seviljkog Berberina". Već sam ponovio u vezi predstava u kojima je bio prošle jeseni. Tomašev je Tomašev.
Večeras dirigenti nisu uspeli da orkestar dovedu ni na radnu teperaturu, još manje do usijanja.  Čak i uvek dobroj Zorici Mitev Vojnović to nije pošlo za rukom. Zato je Đorđe Stanković iskoristio priliku da pokaže svoje Animir Majstorke sposobnosti. Očekivao sam sve vreme da iz njegovog Big-Laletovskog kostima izleti neki beli golub, ali avaj, skakutao je animatorski oduševljeno  oko učesnika dok su se poklanjali uz zvuke „Marša na Drinu“ a golub je ostao u rukavu za neku drugu priliku. Ipak mu je zabava jača strana, neumesan govor pre početka drugog dela i podsećanje publike  u Novogodišnjoj noći, na gala Koncertu na "one kojih nema,"  na predkazačko hipotetičke susrete na nebu sa onima koji su tu, je stvarno za moj ukus bljutavo.
Ali, vratimo se lepoti muzike. Koliko je  "Marš na Drinu"  primeren mestu i večerašnjem dešavanju, neka svako donese zaključak za sebe. Mene to uvek asocira na šatru  pod zvezdom julskog sunca, hladno pivo i mlakušno praseće pečenje, koje se lepi za prste. Šta ću kad posle pametnih & lepih žena najviše volim te tri stvari. Ako ću već da srbujem uz "Marš," sigurno neću u bordo plišu operske dvorane.
Imam i dva zaključka:
Obavezno treba da se organizuje za dirigente (muškarce) kurs bontona i ponašanja na sceni. Ni jedan nije sa manirima džentlmena dočekao i ispratio pevačice.
Sa druge strane počev sa  Dejanom Maksimovićem, koji je poljubio ruku dirigentici i drugi su sledili taj manir.  Nakon dobrog, veoma dobrog "Don Hozea", to se i moglo očekivati od Maksimovića. A aplauz, pa aplauz će za njega biti mnogo duži kod publike koja ceni više kvalitet od kvantiteta i sporednog efektiranja.
Spomenuo sam ono što mislim kako je vredno spominjanja, ostaju još dve stvari. Šlag na tortu, kao poruka Dojkoviću i već "obavezno"  obraćanje Upravi.
Prošle godine ja koncert „otvorila  Nevena Pavlović“. Koliko moja malenkost zna, na svim koncertima se uvek ide od manje dobrog, ka onim boljima, da bi se završilo sa najboljim. Ali... "Mediji" su propratili tadašnji nastup Pavlovićeve hvalospevima u naslovu: „Veličanstven nastup soprana....“ a u podnaslovu: „U glamuroznoj haljini...“... A članak je govorio o Novogodišnjem Gala Koncertu Beogradske Opere. (naravno, ostali učesnici nisu ni spomenuti) Valjda za nekog ko je inicijator toga i nisu bitni, ili je novinar sedeo (izdržao po zadatku) na koncertu samo dok je ona pevala.
Na najpozitivniji način se sećam Pavlovićeve iz „Đani Skikija“, pogledam na sajt Opere šta piše, a tamo: „Посебно је запажен њен соло наступ на свечаној церемонији америчког Дана независности 4 јула 2014. у резиденцији амбасадора Кирбија где је извела америчку и националну химну.“ (tekst u originalu, bez mojih pravopisnih i interpunkcijskih ispravki)
Ovde je vidljiva pismenost činovnika nacionalne kuće, a na FB profilu zdušno brišu sve što nije u maniru hvalospeva.
A ono gore sam pročitao i u spomenutom članku (samo transkribovano u latinicu), ko je koga citirao, ne znam. 
Pred Pavlovićevom je karijera, ako neće drugi, neka se bar ona zapita šta je umesno, a šta je neumesno za nekoga ko cilja da bude primadona. Ponoviću joj, kao i svim drugim novodošlima. Publika je nemilosrdna, jednog dana uzdiže, drugog dana sahranjuje. Aplauz traje minut dva, a mišljenje ostaje u glavama, ne danima, nego godinama.  Mislim da žuta štampa neće propustiti priliku da naglasi njen večerašnji  izrazito estradni nastup, ja se ovde ipak bavim nekim drugim temama.
O večerašnjim haljinama ne želim da pričam. Više sam stručan za mebl štofove i draperije, tako da Pavlovićevu za ocenjivanje, po tom pitanju, prepuštam drugima.
Zamerio bih samo Zorici Mitev. U onoj crvenoj šljokičastoj haljini publika  je zadnja tri meseca gledala bar četiri puta. Ipak, Zorica je Zorica, jedina koja može, pored gostujućih dirigenata, da udahne potreban adrenalin orkestru. Ma dolazim ponovo da je gledam, makar u istoj haljini, neka samo diriguje.
Zorica Mitev se na kraju nije pojavila pred publikom! (postoje i oni zaključci koje zadržavam za sebe.)
A Uprava.
VD je viđen  U zgradi u sakou, u loži u džemperu. Ne pratim ga, sam mi izlazi pred oči. Da li je to posledica mrazeva u predhodnim danima, ili je nagoveštaj još čemernijeg vremena, videćemo. Meni ne sluti na dobro. A za njega i njegovog kolegu na Čelu Pozorišta, jedna meni veoma draga izreka, Prvosveštenika rimske poezije, Vergilija:
Macte animo, generose, puer sic itur ad astra.
Daću i kratko objašnjenje. Ta latinska  izreka: „Skupi novu snagu, momče, tako se ide do zvijezda.“  A  izgovara se u znak pozdrava ljudima koji koračaju lavirintima, pustinjama i močvarama umetnosti.
Hvala Vam svima za doživljaj!
I znajte, korisnija i podsticajnija će vam biti svaka moja ne tako lepa reč, nego aplauz onih koji vas se u trenutku dok ovo pišem i ne sećaju.


Razumemo se, zar ne?


O istim temama, ali na malo drugačiji način:
Laura i muzika.