25. 12. 2016.

Djuzepe Verdi, Nabuko II. Beogradska Opera. Narodno pozorište Beograd. Ivan Tomašev odličan! Miodrag Jovanović, Sanja Kerkez. Aleksandra Angelov, Aleksandar Dojković.



Eppur si muove. Odmiče operska sezona. Predstava obična, a u njoj ima nečega i neobičnog.
Po neka konstatacija:
Ivan Tomašev je i glasom i fizičkom pojavom ušao u ulogu Velikog Sveštenika Zaharija. To je to! (dosta sam time rekao)
Miodrag Jovanović, nedvosmileno daje sve do sebe.
Sanja Kerkez dostiže  glasom visine koje se sviđaju publici.
Aleksandra Angelov, veoma dobra. U prvom delu opere, odlična. 
Aleksandar Dojković se čuo. Posle one nesrećne Kalvarije – Kavalerije, imali smo i ton i sliku. Malo je tumarao po sceni, ali Napredak. (sa velim N, naravno)
Publika: Od dece koja popunjavaju dvoranu, da bračnih i ljubavnih parova, gde je jedno od njih dvoje rešilo da u ovoj (staroj) godini ode bar jednom u operu.
Telefoni. Telefonmanijacima izgleda nije dovoljno reći pre predstave da ih isključe. Znam neke sveštenike koji glasno pre opela  zatraže da se isključe telefoni. I nikada u tim prilikama nisam ni čuo, ni video, da je neko posegao za tim bitnim „što život znači“. Možda bi pomoglo Beogradskoj operskoj publici, da neko od protagonista izađe ispred zavese i uputi sličan zahtev.
Siguran sam da bi odustali i oni koji tetki šalju poruku: „Evo me u operi! Veliki korak za mene, još veći za Čovečanstvo!“
I ne znaju da parafraziraju onog čuvenog Amstronga, ali ne Luja, nego Nila, koji je, valjda kročio na Mesec.
Da, Luj. Volim Nabuka i zbog duvača i udarača. Trombona, flauta, doboša...
Nisam osetio da je Zorica Mitev, kao dirigent, nešto posebno uradila, ali je puna energije (kao i uvek).  A energičnost je preduslov za šarm, bar onaj koji se meni sviđa. A šarm je uvek prefinjena nadogradnja koja pokrije manjkavosti.
Reći će neko da se pretvaram u Deda Mraza koji deli Slatke Reči.
Na kraju i pevači sanjaju Novu Godinu, i sve što ide uz nju. Ne zameram horu što je bio mlak. Pretužan i mlak. Bio je to Hor Gladnih i Iznemoglih Jevreja. Hor kao da je osmislio neko pod imenom Đepeto, a ne Đuzepe. Bio je drven. Garantujem da će sve da bude bolje posle Božića. Strune na gudalu se mažu kalafonijumom, a glasne žice prasetinom. I to onom red, red.

Ali ima još da Nove Godine! A tek do Božića!
                                                                                           David Naum
       
O istim temama, ali na malo drugačiji način:
Laura i muzika.