22. 10. 2016.

Trubadur, 21. 10. 2016. Beogradska opera, Sanja Kerkez, Nataša Jović Trivić, Janko Sinadinović, Dragutin Matić, bariton, Esejističku impresiju potpisuje David Naum


       


     DVE DAME I TRUBADURI

Pisano u noći između 21 i 22. 10. 2016.
odmah po završetku predstave.
Već sam pisao kako tri nedelje čekam Sanju Kerkez. (Tomašev izvini, ovo piše nekadašnji humorista u meni)
Priznao sam kako su mi juče ogadili muškarci u bilo kom izvođačkom obliku i da se radujem današnjem susretu sa dve dame: Već rečenom Sanjom i Natašom Jović Trivić. Decenijama su nas ubeđivali kako dobre operske pevačice mogu da budu samo one koje imaju 50 kilograma viška. U ovom veku je to demantovano, a navedene dame su i glasom i stasom na strani onih koji u operi ne uživaju samo u muzici i pevanju.
Večeras se u Operi (opet) desilo čudo, valjda su njih dve bile ne samo inspiracija za mene da odem i slušam ih, da posle toga pišem, nego da Manriko, moj omiljeni Janko Sinadinović bude energičniji, raspevaniji, glumački bravurozniji nego ikada. Šta je u njega ušlo, ne znam. Možda je isto to ušlo i u Grofa Lunu, Dragutina Matića, koji je do svodova sale otišao sa svojim raskošnim glasom.
Već sam imao siže za podužu humoresku o mogućnosti da Sinadinović ostane u loži kao VD upravnik i sa sobom povede, u razno-razne rukovodioce pola ansambla, kako bi se dala šansa mlađima, kad… Prva galerija Desno, Loža 1 prazna. Sinadinović na sceni.
Trubadur ubitačan! Orkestar srihtan do svog maksimuma. (već sam pisao da imam dojavu od jedne ptičice kako je Paolo Beloli utegao orkestar poput abartovanog jugića) Šteta na kladionicama nisu kulturni događaji, ništa mi ne znači što saznam unapred konačan ishod.
Sanja i Nataša bravo. Šteta, nije bilo vaših koleginica u Sali da vas čuju. Možda će novi VD upravnik ovaj večerašnji uspeh imati u vidu tokom daljeg upravnikovanja.
Možda će se neko upitati kako to pišem o ženama, a sedeo sam pored svoje sopstvene. Pa meni je dozvolila da se divim pametnim, uspešnim i lepim ženama. Čak mi je dozvoljeno da se poput predratnih mangupa, bez blama, okrenem za lepom ženom, ali uz obaveštenje šta me je to privuklo za taj potez. Mogu da pišem sve i slobodno o ženama, jer je moja za mene boginja, , a ja sam humoristički bezobrazno, pesnički prepotentno i romaneskno široko i razložno, uveren u svoje vrline, a mane dam na tacni kao predjelo dušmanima da se otruju od zavisti.
I da rezmiriam, večeras sam uživao sa svojom lepšom polovinom. U Operi se desila Evropa, desio se pravi BEMUS, desio se Svet. Svet veoma dobrih umetnika, koje je vodio dirigent verdijevskim  ljubavnim putevima, sreće i patnje.
                                                                                           
                                                                                       
                                                                                 David Naum


O istim temama, ali na malo drugačiji način:
Laura i muzika.