24. 12. 2017.

Novogodišnji gala koncert, Vojvođanski Simfonijski Orkestar, SNP, Milijana Nikolić, Novi Sad, 2017.



Novi Sad 24. decembra 2017. 20 časova, SNP, scena  “Jovan Đorđević,” Milijana Nikolić i Vojvođanski Simfonijski Orkestar. Dovoljan razlog da se iz Beograda krene ka tom događanju.
Već u holu, pred koncert, svečarska atmosfera. Nisu tome razlog samo predstojeći praznici. Moj zaključak, odmah na početku: Novi Sad voli Milijanu Nikolić, a ona je to opravdala, dobivši aplauze koje želi svaka operska diva.
Ako se konstatuje da je to bilo jedno divno veče svetskog  mecosoprana i mladog i veoma kvalitetnog Simfonijskog orkestra, dovoljno je rečeno. Što se tiče Milijane Nikolić, sa moje strane,   kvalitet koji se očekivao, je i dobijen. Njen glas i scenski nastup su nam,  na sreću, a i na žalost poznati preko video snimaka. Večeras je, dalo se primetiti, inspirisana i mestom i publikom. Zato je i doživljena u pravoj meri, što je i pokazano ovacijama publike. Orkestar je iznenađenje. Uz dirigentsko vođstvo Emila Tabakova, pokazali su prefinjen osećaj za Štarausove valcere i temperament u polkama. Sa svima onima sa kojima sam podelio utiske nakon predstave,  složio sam se kako je tih valcera i polki bilo previše. Čak u jednom delu koncerta nakon uvertire operete “Slepi miš", ide polka, pa valcer, pa polka, pa valcer…. !!!! Valjda onoga ko je birao večerašnji program neće zaslepiti ovacije publike da ne razmisli i u nekom sledećem sličnom dešavanju, ili predvidi pauzu, ili ceo koncert osmisli tako da da ne traje čitava dva sata. Jer moglo se očekivati da će se od Gospođe Nikolić tražiti više od jednog bisa, da će svaka njena numera biti propraćena ovacijama.
Oni koji čitaju moje impresije znaju kako reagujem i na one sporedne, a veoma bitne efekte.
Već spominjana publika, svojim svečanim odevanjem mnogo više od beogradske, ceni hram kulture u koji ulazi, ima prefinjeniji i otmeniji respect prema izvođačima. To se ogleda od odevanja, do (svuda zabranjene) upotrebe mobilnih  telefona tokom koncerta.
Na mene je poseban utisak ostavila scenografija. Dočarana je salonska prostorija, sa rustičnim zidovima oblepljenih plišanim tapetima, sa draperijama iste boje, a potpunu simetričnost  narušava samo jedan prozor. Cvetni aranžmani, bogati, a jednostavni. Simbolika u dve boje, zagasitocrvenih božićnih zvezda i belih hrizantema. Šteta, u programu nije navedeno ime scenografa, kao i režisera snimka na video bimu. I u ovom drugom slučaju je profesionalac za svaku pohvalu, neko ko, sa jedne strane, poznaje dela koja će biti na repertoaru, a sa druge, neko ko se precizno  “dogovorio” sa snimateljima i omogućio da se vidi ono što je u svakom trenutku najbitnije. Ovde je  veoma bitna još jedna konstatacija. Publika je pošteđena kranova sa kamerama, koji zaklanjaju vidik, a od nekoliko kamermana se mogao primetiti samo vrh objektiva jedne kamere, koja je bila zaklonjena dekorom.
Uz sve i veoma temperamentni dirigtent Emil Tabakov, je bio ne samo inspiracija za orkestar, već i za publiku.
A osećaj u ovih nekoliko sati nakon koncerta? Svoje impresije uvek pišem nakon događanja, bez obzira na umor i želju za snom. Osećaj…
Beograd može samo da žali što neče doživeti u prednovogodišnjim danima jedan ovakav koncert. Možda sličan, ali ne ovakav.

Milijana Nikolić će put sveta, put velikih operskih scena. Jer tamo joj je i mesto. Vojvođanskom Simfonijskom Orkestru poželimo da budu ovakvi i bolji, da se sa njima ne ponosi samo Novi Sad, već i cela Srbija. A nas,  publiku, bar ovu beogradsku, neka Bog pogleda.

                                                            David Naum

Pročitajte o istom događaju, ali iz drugog ugla: